divergent

Alla inlägg under maj 2014

Av Divergent - 31 maj 2014 12:15

Marlene spelad av Suki Waterhouse

 

I Insurgent är Marlene med i ganska viktiga scener så jag antar att filmteamet

inte kunde skippa henne i den här filmen. Så man kan väl få hoppas att de även tar

med Uriah och Lynn. De tre vännerna är mina favoriter i hela trilogin.


Mina tankar om Suki: Först var jag lite osäker på vad jag tyckte om henne men när jag såg denna bild (den som är med i blogginlägget) så ändrade jag mig. Hennes ansikte är nästan identisk med hur jag hade tänkt mig att Marlenes ansikte skulle vara. Har för mig dock att hon har mörkare hy och hår, men det går alltid att fixa med brun-utan-sol och hårfärg/peruk.


Edgar spelad av Jonny Weston


Den här karaktären - Edgar - är anledningen till att jag inte skrev detta blogginlägg igår. För ärligt

talat så vet jag inte vem det är och jag har inte hittat någon annan som vet vem Edgar är. Så jag antar

att han är en falanglös/factionless eller bara någon karaktär som bara finns med i filmen och inte i boken.


Mina tankar om Jonny: Finns inte så mycket att säga... Han ser ut som en falanglös eller någon soldat eller vad som helst.

Av Divergent - 31 maj 2014 12:13

Såhär tweetade Octavia Spencer (Johanna i Insurgent) om inspelningen av Insurgent!  

Av Divergent - 30 maj 2014 15:00

Om du vill förboka ett exemplar för spin off-boken som är skriven ur Fours perspektiv så kolla in HÄR!

Dock så kan man bara beställa från USA.


Tror inte att jag har några läsare som bor i USA, men om jag har det så kolla in den här tävlingen!

Du kan nämligen vinna en resa för två till Atlanta den 8/7 för att besöka inspelningen av Insurgent. För att delta måste du bo i USA och vara 13 år eller äldre.

Av Divergent - 29 maj 2014 18:15

Bilderna är också från Amity (De fridfulla). Bilarna ägs av Dauntless (De tappra).Bow-I4FIQAA2mqQ.jpg-large

Bow-I1zIMAA5cp8.jpg-large

2000x20002000x2000 (1)

Bow-osfCYAAe8IW.jpg-large


Källa

Av Divergent - 29 maj 2014 18:02

tumblr_n6avhv5RhR1ribwv3o1_1280

tumblr_n6avhv5RhR1ribwv3o5_1280

BovnWAgIAAMatE2

Bilderna är med personer från Amity (De fridfulla)

Källa

Av Divergent - 29 maj 2014 18:00

Boken FOUR: A Divergent Collection (kommer ut 8 juli) som tillhör en spin off-serie till Divergent

med fem böcker är en av USA Todays måste läsa böcker under sommaren.


De skrev:

What it's about: Collection of short stories told from the point of view of Tobias "Four" Eaton from Roth's smash dystopian Divergent series.
 
Why it's hot: Two words: Theo James.

  

Klicka på bilden för att läsa mer. 

#divergent #bok #theojames #four


Av Divergent - 28 maj 2014 08:30

Det enda jag hittat hittils.


Av Divergent - 28 maj 2014 08:05

Igår började inspelningen av Insurgent. Tyvärr finns det inte mycket information om inspelningen och det har inte kommit några bilder än

- men var inne på bloggen för uppdateringar.


Jag uppdaterar om saker kring bokserien Divergent och filmerna som kommer.

Translator

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tumblr & Twitter

Omröstning

Vad vill du ha mer av på bloggen?
 Twitter uppdateringar
 Veronica Roths nya böcker
 Insurgent inspelningen
 Allt av föregående
 Annat (säg gärna till mig)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Köp Divergent (SV)

Länkbyte

INGA JUST NU

Kommentera ett inlägg om du vill ha länkbyte med mig!

Arkiv

Gästbok♥

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards